Hard work, work.

Idag insåg jag för första gången när man inte kalla sin mamma för mamma.
Jag jobbar i charken på torghallen varannan lördag och då jobbar jag med min mamma, men jag har alldrig känt att det är fel att ropa mamma när jag behöver henne. För hon är ju trots allt min mamma. Min syster däremot säger alltid Ann-margreth till mamma när hon jobbar med henne. Jaghar alltid tyckt att hon är löjlig och frågat henne om hon skäms för mamma. För jag kan nog ärligt säga att det är ytterst få gånger som jag har skämts över henne.

Men idag så kom det en kund som ville att jag skulle skiva chevré (en slags get ost) i tunna skivor. Då svarade jag att jag är inte så bra på att skiva saker så att dem blir raka men om han kan vänta ett slag så kan jag be min mamma. Då tittade han konstigt på mig men sa sedan okej.
Han måste ju ha trott att jag skulle ringa hem till min mamma och be henne komma dit och hjälpa mig.

HAHA så fel det kan låta.. Men jag tänker ändå fortsätta att kalla min mamma för mamma!


Dagens dikt/citat:
Det är en ganska kort tid man lever om man tänker på hur länge man ska vara död!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0