Jobbskit

Jag försår mig inte på vissa människor som handlar på torghallen!

Vad är det för fel på människor?


-De ringer i klockan fast att jag redan är ute i disken och hjälper en annan kund

- De frågar var någonting ligger men följer sen inte med när man ska visa dem

- De vill ha något uppskivat men när man har skivat det till dem så är dem inte kvar

- De vill ha 2 skivor lax men när dem fått det så inser dem att det är för dyrt men dem vill inte säga det och ge det tillbaka till mig, nej nej, de går och lägger det i någon hylla i affären som inte har kyl så att laxen blir dålig så att vi får slänga den när vi hittar de.

- De kan inte lägga ner sin ost i ostpåsen själv utan ber mig att göra det

- De kan ta kycklingarna från värmeskåpet och lägga de i en värmepåse för att dem är för varma att hålla i men förväntar sig att jag inte kan bränna mig, så ber mig att göra det åt dem

- de vill ha 2 hg köttfärs, det är ungefär en halvfull.

- De beställer 4 kg potatis sallad. WTF ska dem bara äta potatis sallad?

- De frågar mig i Charken om arla mjölken är slut och när jag går och kollar (fast att det inte är min del, jag jobbar i charken inte i mejeriet) och säger: "ja det är den tyvärr." så blir dem sura på mig för att vi inte har någon för wapnös kostar 2 kronor mer. OMG 2 kronor!

- De ber om att på 2 hg av gorgonzola osten. Hur fan ska jag kunna veta hur stor bit av osten som väger 2 hg.

- De går och frågar mig om vi har någon kyckling korv , jag svarar nej. Då går dem och frågar Mamma om vi har någon kyckling korv hon svarar också nej. då går dem och frågar någon som står och packar upp varor på golvet som får gå och fråga mamma om vi har någon kycklingkorv då mamma får svara än en gång att nej det har vi inte.

- De går och frågar mig vad en sak kostar, jag visar att det finns en självskanner där man kan kolla det. Nästa dag kommer dem och frågar mig igen vad en sak kostar så jag får visa skannern igen. Detta upprepas varje dag. När ska folk fatta!?

- De frågar mig var något ligger. Jag pekar och visar men de vägrar lyssna för de vill att jag ska följa med och ge dem det i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0