When I don't know what to do, don't know what to say, don't know if it even matters to you. How can I make you see, it matters to me!

Kan jag lita på dig, kan jag veta att du står kvar när allt faller? Kan du förstå det jag vill säga utan att jag behöver förklara?
Kan du känna min smärta? skulle du hjälpa mig om du kunde?
Det finns många människor som kommer att påverka mig, som kommer att försöka ändra mig, göra om mig till något som dem kan kalla för sitt. Det finns många som aldrig vill lyssna på min röst, mina ord och mina tankar. Det finns dem som bara har ögon för det yttre, som aldrig kommer att se mig. Alla dem som tittar men aldrig riktigt ser, alla dem som hör men aldrig riktigt lyssnar.
Ibland får jag känslan att till och med du hör till i den kategorin ibland.
För du kan höra vad jag säger, nicka och hålla med. Men när jag frågar om din åsikt så har du ingen. För du har inte lyssnat på mina ord. inte låtit mina tankar sjukna in. Du såg bara att min mun rörde sig och att något var fel. Du såg inte tårarna som ville komma ut och du hörde inte meningen i orden som ville ha något mer.
och du såg inte hur mitt inre långsamt dog när du svarade "jag vet inte"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0