2010

Mitt år började i halmstad på en bögklubb som Tilda och gänget hade anordnat nyårsfest på. Jag var på förfest med oskar och gänget som jag då trodde jag hade en fling på. Jag var singel men inte redo för ett förhållande. Det hade gått 4 månader sen jag och Linus gjort slut men det tar tid att komma över 1 år och 4 månader. Jag trodde att jag inte brydde mig längre men när jag såg honom på madison med sin nya tjej visste jag inte hur jag skulle bete mig. Det var något som bröts i mig när jag insåg att det inte skulle bli vi igen. Det var en säkerhet att han alltid skulle vara där för mig men när han blev tillsammans med henne så försvann vår kontakt helt. Jag blev helt enkelt rädd för jag hade inte längre kvar han ifall jag skulle ändra mig. Men tack vare detta att jag inte längre kunde förlita mig på att han var där blev jag tajtare med mina vänner. Det började en nya tjej på vår skola och om jag ska vara ärlig så tyckte jag att hon var ganska konstig. Hennes namn var Ellinor Wepsäläinen. Hon var finsk och egentligen jätte trevlig. Vi blev vänner men jag det tog ett bra tag innan vi verkligen klickade, och nu är hon en av mina absolut bästa vänner! Det visade sig att vi är mycket mer lika än vad jag trodde. Jag kan inte lita på mitt första intryck, för tusan jag trodde att Medina var emo första gången jag såg henne. I mars hördes jag och David av och bestämde oss för att träffas. Det kom ganska plötsligt och från min sida var det nog mycket för att Linus hade gått vidare och det var dags för mig att också göra det. Jag åkte ner till honom för en helg under påsklovet. Jag minns att Medina och jag åkte tillsammans ner till Malmö. Hon skulle vidare hem till Tomelilla och skulle vänta med mig i Malmö tills han kom. Hennes tåg kom men det gjorde inte David så hon fick åka och där stod jag ensam kvar. Efter bara några minuter dök David upp från ingenstans och sa att han hade stått och tittat på oss. Vi satt ute på en bänk i ungefär 2 timmar sen begav vi oss hem till honom. Jag minns att han helt från ingenstans kysste mig och sa efteråt att han inte hade kunde hålla sig längre. Efter ungefär en månad hade vi ”the talk”. Skolan var som vanligt fast med många fester hemma hos Johan Falk i hans lägenhet. Men innan den lägenheten var det också på hans rum på hotellet. Fester som inkluderade sjuka upplevelser, långa nätter och tidiga mornar, mycket dricka och ciggrök överallt i rummet. Pekleken, sanning och konka,21  och många andra lekar som gjorde oss fullare på kortare tid än väntat. Studentfester, lärarmiddag, Balen och själva studenten, allt i en blurr av alkohol och fint sällskap. Och sen får man ju inte glömma min och Miccas inspelning av vår första skiva! Egna låtar och 2 covers. Sen var det Davids student direkt efter min bal halvt bakis men det stoppar en inte från att spendera en kväll till ute till kl 6. Min student kom, För mycket alkohol för tidigt på morgonen men de stoppar inte en från att festa. Sommaren kom och Ellinor bodde hos mig under tennisveckan och Medina bodde hos Miccaela. Tanken var att vi skulle göra en repris på förra årets tennisvecka som jag och Micca hade haft. Så blev det inte. Vi var på Madison 1 gång. Jag och Micca lekte att vi var tyskar för att få drinkar. Det fungerade på typ 2 personer. Jag och David åkte till Bulgarien och sunny beach för att sola, festa och njuta. Så blev det inte. På vår andra dag i paradiset så åt jag världens godaste muslor. Tyvärr så tyckte inte musslorna om mig lika mycket som jag tyckte om dem. Jag blev magsjuk och spydde hela natten. Sen blev jag inte riktigt bra under hela resan så vi testade inte på utelivet alls, vilket var en besvikelse. Vi började leta efter en lägenhet i Norge när vi kom hem från Bulgarien. Bestämde oss för att åka till oslo för en dag för att gå på visningar och söka jobb. Några jobb blev det inte men lägenhet fick vi. Efter många kramar och avskedsfest åkte vi. Inflyttning den 1 oktober. Jag fick jobb på Centra hövik och började jobba en vecka senare den 10 oktober. David fick inget de 2 första veckorna och funderade på att åka hem. Jag fick han att stanna! Tillslut fick han ströjobb via bemanningsföretag, där jobbar han fortfarande.

 

Det var sjukt lärorikt för mig att åka.  Jag har alltid velat bort enda sen jag var liten. Det var därför jag valde Båstad privata gymnasium istället för det som fanns i Laholm sen blev Båstad också för välkänt. Var tvungen att åka bort från all drama och hemska minnen. Börja om på ett nytt ställe där ingen vet vem jag är.  Lära mig bli vuxen och inte fastna i Gymnasiefesterna. Men jag trodde aldrig att jag skulle skapa mitt eget drama här. Att vi skulle bråka på det viset. Att vi nu när 2010 tar slut inte längre skulle vara vi utan bara du och jag.

 

För alla er jag miste under 2010 tackar jag för den tiden jag fick med er. Vissa är bara till för att vara med en kort stund och vissa är till för att stanna livet ut. Om det är meningen att vi ska ses igen så gör vi det.

 

Jag kom in i 2010 ensam och rädd, jag vinkar nu farväl till det ensam igen men med ett leende på mina läppar. Jag är inte rädd för att vara ensam längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0