En vecka i Norge

Tänkte ge er en uppdate på vad jag har haft för mig min första vecka i Norge.
Dagen vi skulle flytta in var nog dne värsta.
Ove Sörlie som vi hyr av, skulle möta oss kl 7 på morgonen utanför lägenheten.
Han var inte där!
Vi satt utanför på trotoaren i 2 timmar och ringde konstant till honom men han varken svarade eller dök upp.
Så jag ringde min fader, bad han att hjälpa oss på något vis.
Han gick in och kollade om Ove hade skickat något mejl till oss med något ledtråd på vad han höll hus.
Han hade skrivit att han hade gömt nycklen under en kruka på bakgården. Vi lyckades tillslut komma bak utan nyckel till grinden.
Men nej där låg ingen nyckel någonstanns.

När kl hade hunnit bli 2 kom den en snäll liten tjej förbi och sa att hon hade glömt lämna sin nyckel och frågade om det var vi som skulle flytta in och så fick vi vår nyckel.
Då var vi sjukt kalla och blöta, för ja det hade börjat regna under tiden vi väntade.

Äntligen inne i alla fall. Vi fick börja städa och sedan packade vi upp.
När kl var 4 så ville vi sova en stunde då vi knappt hade sovit något på natten eftersom den spenderades på bussen hit. Kl 8 vaknade vi av att någon bankade på fönstret. Det var Rikard och Kajsa som också skulle flytta in idag och som inte heller hade fått någon nyckel.


Annars i veckan har jag varit på 3 intervjuer och har en på fredag också. Skulle få svar nästa vecka någon dag!
Önska mig lycka till.

Norska ord:
Husk - Kom ihåg
Uke - Vecka
Barnehage - Dagid
Trenger - behöver
Kun - bara
Leie - hyra
Leienhet - lägenhet


SAKNAR ER <3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0