Gutenmorgen

Idag börjar jag jobba kl 13.30 vilken jag tycker är jävligt najs, problemet är bara att jag jobbar till halv 10.
Och det innebär att jag jobbar stängning vilket jag inte gillar alls!
När man jobbar stängning så har man ansvar för panten.
nu tänker ni ironiskt " gud vad jobbigt då"
Men här i norge är dem tröga när det gäller pant!
Flaskor blir nämligen inte ihoptrykta så som dem blir i Sverige utan dem åker bara in genom hålet och läggs i en stor låda. Det är sedan meningen att jag som har ansvaret för panten ska plocka upp alla flaskor och stäla i backar. Snacka om dubbelt arbete!

Detta är oerhöret jobbigt och tar typ 1 timme.

En annan sak som är konstigt med norrmän är att dem älskar yoggi men sälger inga 1 liters paket med det. Dem sälger bara 500g. Samma sak med mjölk. dem har säkert 100 olika sorters mjölk med olika smaker (blåbärs mjölk, chokladmjölk, mandarinmjölk) Dem har bara en sorts mjölk som finns i 1 och en halv liter allt annat är 1 liter. Men sen har dem också halvliters mjölk som dem köper 3-4 stycken av istället för att köpa 1 liters som är billigare!
JAG FATTAR MIG INTE PÅ DEM!


Jag pratar med Ellinor på facebook!
Jag saknar henne!
Jag vill att hon ska komma upp hit nu!
Hon är dum!
Hon vill inte skirva roliga saker till mig!


Nu ska jag göra mat och snart bege mig till mitt jobb med de konstiga norrmännen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0