En vanlig dag oslo

Tänkte beskriva en vanlig dag i oslo för er som inte har chansen att uppleva det med mig :)
en vanlig dag i oslo går till som följer;
Jag vaknar, idag kl 4 av att Marie spelar musik.
Hon somnade med musiken på och jag fick vakna till den.
Men jag som ändå skulle gå upp kl 6 låg och mös ner mig i sängen och njöt istället för att gå upp och tänga av den :)

Kl 6 hade jag visst somnat om och vaknar av den dumma mobilen som ringer under min kudde.
HATA ATT VAKNA TILL DEN!
Går upp inser att jag sovit med fläta och blir lite små sur på mig själv då håret står åt alla håll och jag blir tvingad att sätta upp det. Klär på mig och  sminkar mig. Gör gröt och tee och äter i lugn och ro.
Sitter lite vid datan då jag hade tid över men tittar sedan på klockan och tror att jag är försenad och springer till trikken. Hinner precis med den men dumma dumma mig. åkte med en för tidig tikk så fick vänta i 10 minuter ute i skitvädret på bussjävlen.

Väl på jobbet är det dags att börja dagdrömma för att få tiden att gå.
Idag är det tisdag vilket betyder att jag jobbar själv hela dagen.
I vanliga fall när jag börjar 8 så kommer Kim kl halv 2 och gör mig sällskap villket ungefär innebär att vi jobbar och snackar skit och hemlisar ;P
VI HAR MASSA HEMLISAR OCH NI FÅR INTE VETA!!!  ;D
Idag har jag dagdrömt om vilka kläder jag ska ha på jobbfesten.
Om jag måste köpa mig ett par nya skor, (JAG VILL men min ekonomi säger nej. :/  )
Påminnt mig själv om att jag måste köpa hårinpackning
Funderat på vilka disneyfilmer jag inte hade när jag var liten
Nynnat på numera sönderspelade nya favorit låt (Avril lavigne - what the hell)

Idag eftersom Kim inte jobbade så flög jag solo.
Jag fick göra alla beställningar nästan helt själv, jag bad om hjälp på 2 ..men annars gjorde jag det helt själv:D
Jag och Galtung stackade lite skit om Kim och sen var det back to work!

Jag gjorde var klumpig idag också, ja varför skulle denna dagen skilja sig från alla andra kan man ju fråga?
Jag skulle sätta in mjölk i en sån mjölk behållare.
Så trillar mjölkpåsen ut och sprängs på golvet så att det kommer mjölk över hela golvet i "köket"
Marvin tyckte detta va jätte kul och sa "är alla svenske jenter så smarta?"

Hur som hellst jag slutade jobba och åkte hem.
Nu sitter jag i sägen med Marie på varsin data och fortsätter att spela sönder min nya favvo låt.
Marie började precis gråta när den gick på repeat en gång till xD
I just love it




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0