Sverige är precis som vanligt

En vanlig dag i sverige börjar med att jag vaknar och går till kylskåpet för att finna någon frukost.
Som vanligt hittar jag inget jag är sugen på fast att jag var med och handlade dagen innan.
Jag sätter mig på matbordet med fötterna på stolen och tittar ut.
Finns egentligen ingenting att titta på men det är alltid lika skönt.
Bestmmer mig idag för att äta 2 ägg och en macka med leverpastej och skinka.
När äggen är klara och mackan bredd så tar jag med mig allt ner till tven.
Idag satt pappa vid tven så jag fick gå till det andra tv-rummet. Jag hatar det rummet, där är det alltid lite för kallt.
När jag har satt mig upptäcker jag , precis som alltid, att jag har glömt något. Idag var det skeden.
Så jag pustar och stönar och nästan vägrar för att jag måste gå tillbaka hela vägen till köket för att hämta en sked.
Måste genom hallen in till första tv-rummet, uppför trappan till nästa hall och sedan in i köket.
Sen samma väg tillbaka fram tvärt om.
Skit JOBBIGT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0