Fuck the double standard

Jag är trött på att spela deras spel, med deras regler.
Trött på deras dubelmoral, jag säger fuck deras dubbelmoral.
- Var inte för tjock eller för smal
- inte för mörk eller för ljus
- inte för på men låt inte han jaga för mycket heller
- inte för smart eller för dum
- var inte slampig men inte heller nunna
- var dig själv men se till att du passar in.
Det är ett jävla skit snack.
Mannens jävla ego.
Ni säger att ni inte vill ha en korkad brud men om hon är smartare än er så förstör det er manlighet.
Ett sånt jävla piss.
Manlighet för oss tjejer är inte att ni är smarta eller har ett bättre jobb eller är mer framgångsrika.
Ni visar det så lätt genom att hälpa oss med något som är tungt, skydda oss när något är läskigt, ta hand om oss när vi inte mår bra, låta oss luta mot er när det är svårt, låna er jacka när det är kallt.

Sen kommer ni, ni som säger att ni inte bryr er om sånt,
Men då ska du se att det alltid finns något annat.
"Jag vill inte ha något seriöst" men du är ändå hans egendom.
Gör inte si , gör inte så.

Jag säger screw it!


Jag är så sjuktligt trött på att jag måste begränsa mig för att passa in i er småsinta värld.
Att behöva tänka mig för innan jag gör något för att man vet inte hur det kan uppfattas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0