vi hör i hop vare sig vi vill eller inte!

Jag har en syster!
Hon är ungegfär 3 cm kortare och 13 kg lättare än mig.
Vi har inte så mycket gemensamt och tycker illa om varandra den största delen av året.
Hon gillar matte, det gör inte jag
Hon är blyg, jag är inte blyg
Hon är tyst, jag är social
Hon är pryd, jag är öppen
Hon är försiktig, jag är äventyrslysten
Hon har långt tålamod, jag har inget alls
Hon är långsam, jag är snabb
Hon har inget boll sinne, jag är bra på alla bollsporter
Hon gillar katter, jag gillar hundar
Hon gillar att pyssla, jag hatar det
Hon pluggar och vet vad hon vill bli, jag jobbar och vet inte ens vad jag ska göra i morgon

Det enda vi egentligen har gemensamt är musik och mamma & pappa.
Jag önskar att vi kom bättre överens.
Och jag vet att det låter konstigt att vi inte kommer överens.
Men det går inte ens en dag utan att en av oss måste lägga band på sig för att inte snäsa åt den andra.
Vi vill kunna umgås som syskon ska kunna så vi försöker förtfarande.
Och dem få timmarna när allt är bra och vi kan skratta med vandra, det är då vi inser att det faktiskt är värt att irritera sig på den andra de andra timmarna av dygnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0