Det finns rätt och fel

Jag har inte varit aktiv på ett bra tag nu. Har inte riktigt haft något att skriva om, men nu har jag det.
 
Jag får ofta höra att man kan inte agera korrekt hela tiden eller tycka på ett rätt sätt.
Ibland så säger man något dumt till någon och ibland så blir saker fel.
Det är tydligen svårt att acceptera allas olikheter.
 
Jag blir bara förvirrad..
 
Det finns rätt och fel. 
Du får inte tycka vissa saker, och det handlar inte om åsikter. 
Har man en diskussion och man tycker olika så brukar man tillslut enas om att:
- jag tycker såhär och du tycker sådär, du får tycka så men jag håller inte med.
Nej! du får inte tycka så för att det är fel. 
Det finns rätt och fel! 
 
Du får inte tycka att:
-Homosexuallitet är fel
-Handikappade är mindre värda
-invandrare förstör sverige
 
Detta är åsikter vi möter i vardagen näsan varje dag.
Folk tycker detta och ingen gör något åt det. 
Det kanske inte går att ändra deras åsikter men en sak kan vi ändra på och det är att säga ifrån att det är fel så att dem tillslut inte vågar yttra de, så att färre blir nedtryckta.
Och allt detta för att deras förländrar misslyckades så brutalt med deras uppfostran.
 
Det är dags att folk börjar inse att vi lever i ett mångkullturellt samhälle med miljontals olika individer med olika erfarenheter, bakgrund och sätt att leva på. 
Vi måste acceptera människor olikheter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0